Banan og kokos smoothie fra Berit Nordstrand. © Arne Bru

Sunn smoothie

Lag smoothie til frokost, lunsj, mellommåltid eller dessert. Her er 7 kjempedeilige oppskrifter.

Dette bør du ha i smoothien din

Hvem har sagt at smoothie kun skal inneholde frukt og bær? Faktisk burde du alltid prøve å få med både fett, fiber og fruktsukker hver gang du lager en smoothie.

Ikke bare smaker grønnsaker helt herlig i smoothie, men det gjør det også enklere å få i seg sine ”5 om dagen”.

- Slik bygger du en smoothie som bygger deg!

"Uten fett i en smoothie så tas mindre plantestoffer opp i kroppen din, så derfor er det flott med litt fett fra avokado, gresk yoghurt, syrnet melk eller eggeplommer", har kostholdsekspert og lege Berit Nordstrand, tidligere forklart til Tara.no

Smoothiebowl til enhver anledning

Smoothie kan både drikkes og spises! Smoothiebowl er en superlekker frokost, lunsj eller mellommåltid, som både ser lekkert ut, og smaker utrolig godt.

Lag smoothien litt tykkere enn du vanligvis ville gjort, hell den i en skål og ha på din favoritt-topping. Spis med skje til frokost, eller når du har lyst på noe godt. Det er en fin og sunn dessert som alle vil elske!

Lyst på noe godt? Prøv sjokolade-smoothiebowl!